Tagungsbeiträge
Götzfried, J., Nemeth, L., Bleck, V., & Lipowsky, F. (2024). Conceptual change among pre-service teachers - Unveiling learning styles using podcasts and texts. Paper presented SIG 6 & 7 Conference in Tübingen, Germany, 21.-23. August 2024.Götzfried, J., Nemeth, L., Bleck, V. & Lipowsky, F.
(2023). Learning styles unmasked – Conceptual change among pre-service teachers
using podcasts and texts. Paper presented at the JURE conference in
Thessaloniki, Greece, 20.-21. August 2023.
Götzfried, J., Bleck, V., Nemeth, L. & Lipowsky, F. (2023). Podcasts in der Lehrer:innenbildung (PEER) - Auditiv mit Mythen aufräumen. Poster auf der gemeinsamen Abschlusstagung der Kasseler QLB-Projekte PRONET-D & PRONET² "Digitalisierung in Schule und Lehrer:innenbildung – ein Blick in das Jahr 2040", 10. Juli 2023
Götzfried, J., Bleck, V., Nemeth, L. & Lipowsky, F.
(2022). Conceptual change using podcasts - Dispelling the learning styles myth
among pre-service teachers. Paper presented at the JURE conference in Porto,
Portugal, 18.-22. Juli 2022. Awarded with the best JURE Paper Award.
Götzfried, J., Nemeth, L., Bleck, V. & Lipowsky, F. (2021). Durch Podcasts mit Mythen aufräumen – Revision des „Lerntypen-Mythos“ durch Konzeptwechselpodcasts. Vortrag auf der 85. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), 13.-15. September 2021.